اوسمار دو بازیکن آلومینیوم را پسندید بازیکنان پرسپولیس هم قسم شدند آخرین وضعیت عالیشاه و هنانوف برای بازی با سپاهان کارمندان باشگاه پرسپولیس علیه درویش اوسمار این دو مدافع را نمی‌خواهد استقلال بدون هوادارانش جشن قهرمانی می‌گیرد؟ استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ اعتراض کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی فوتسال ایران تمام جوایز فنی را درو کرد روز جذاب فوتبال: دختران هم قهرمان شدند برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد آغاز طرح استعداد یابی نوجوانان ایران بدون انتخاب سرمربی تیم نوجوانان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

از عروسی تا عزا در لیگ یک| ملوان و مس در لیگ برتر

  • کد خبر: ۱۱۱۴۶۲
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
از عروسی تا عزا در لیگ یک| ملوان و مس در لیگ برتر
لیگ دسته‌اول فوتبال ایران امروز به پایان می‌رسد.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ لیگ دسته‌اول فوتبال ایران امروز با برگزاری ۹ مسابقه به پایان می‌رسد. فارغ از صعود دو تیم ملوان و مس کرمان به لیگ برتر، این دو تیم برای کسب عنوان قهرمانی لیگ‌یک هم رقابت شانه‌به‌شانه‌ای دارند؛ اما اوج حساسیت مسابقات این هفته برای فانوس‌به‌دستان خواهد بود.

جایی که ویستا‌توربین، سایپا، رایکا و قشقایی برای ماندن در این مسابقات، چاره‌ای جز پیروزی برابر رقبای خود ندارند و لحظه‌ای لغزش از سوی هر‌کدام از این تیم‌ها می‌تواند حکم به سقوطشان به دسته پایین‌تر بدهد. ویستا‌توربین نزدیک‌ترین تیم به سقوط است و بعد از آن تیم‌های سایپا و رایکا در خطر هستند؛ البته قشقایی شیراز هم روی کاغذ ممکن است سقوط کند، ولی احتمالش نسبت به سه تیم دیگر بسیار کمتر است. ویستا سخت‌ترین بازی را بین رقبای پایین‌جدولی دارد.

رکورد منفی سایپا

خودروسازان تهرانی که سالی فاجعه‌بار را پشت‌سر گذاشتند، در هفته‌های آخر چند‌نوبتی فرصت داشتند تا از قعر فاصله بگیرند، اما حمید درخشان که به‌تازگی هدایت این تیم را برعهده گرفته، کاری از پیش نبرد تا حالا سایپا به‌عنوان یکی از تیم‌های ریشه دار فوتبال ایران در آستانه سقوط قرار بگیرد. اتفاقی که اگر رخ بدهد، در شرایطی استثنایی شاهد سقوط سه تیم لیگ‌برتری به مسابقات لیگ ۲ خواهیم بود! ماشین‌سازی، شاهین و سایپا در چند سال گذشته اغلب پای ثابت لیگ برتر بودند و حالا روزگار سیاهی در جدول لیگ‌یک دارند. در صورت سقوط عملکردی فاجعه‌بار را در طول دو فصل داشته‌اند و سقوطی منحصربه‌فرد و تلخ را تجربه می‌کنند که در دو فصل از سطح اول فوتبال به لیگ ۲ برسند.

نارنجی‌پوشان تهرانی این هفته میزبان شهرداری همدان هستند که در سه هفته آخر باختی نداشته و اکنون با ۴۳‌امتیاز در رده هشتم جدول ایستاده است. همدانی‌ها انگیزه زیادی برای این بازی ندارند و فقط می‌خواهند از اعتبار فوتبالشان دفاع کنند. سایپا اگر در هفته‌های گذشته تیم‌های سقوط‌کرده ماشین‌سازی و شاهین را می‌برد، کارش به روز آخر کشیده نمی‌شد.

تنها‌خوش‌شانسی شاگردان حمید درخشان این است که تیم ویستا‌توربین باید به‌مصاف ملوان صدرنشین برود. رایکا، دیگر تیم در خطر سقوط، میهمان تیم شمس‌آذر قزوین است؛ تیم رده یازدهم جدول که خطری تهدیدش نمی‌کند. رایکا با پیروزی خانگی مقابل سایپا توانست امیدش به بقا را به روز آخر بکشاند و این بازی حساس‌ترین مسابقه برای رایکایی‌هایی است که فصل پرچالش و پرحاشیه‌ای را سپری کرده‌اند.

رایکا در صورت برد در این مسابقه بی‌توجه به دیگرنتایج جشن بقا خواهد گرفت. سرنوشت قشقایی شیراز هم عجیب است. اگر سه تیم ویستا‌توربین، رایکا و سایپا مقابل حریفانشان پیروز شوند و شیرازی‌ها برنده نشوند، این تیم سقوط خواهد کرد که احتمالش البته خیلی زیاد نیست. به‌هر‌حال بازی‌های روز آخر لیگ‌یک در قعر جدول بسیار مهیج و حساس است. آرمان‌گهر، تیم سوم جدول لیگ، نیز برای حفظ این رده باید استقلال ملاثانی را شکست دهد. دیگردیدار‌های هفته پایانی اهمیت ویژه جدولی ندارند و در‌نهایت تیم‌ها یکی‌دو پله در جدول لیگ بالا‌و‌پایین خواهند شد.

رقابت میلی‌متری برای قهرمانی

قوی سپید انزلی برای قهرمانی کار نسبتا سختی مقابل ویستا‌توربین دارد. ویستا یکی از چهار تیم در آستانه سقوط به لیگ ۲ است و مطمئنا در این بازی با جان‌و‌دل بازی خواهد کرد. همین اتفاق کار انزلی‌چی‌ها را برای قهرمانی سخت‌تر از قبل می‌کند. بازی امروز انزلی را به‌نوعی می‌توان حساس‌ترین بازی این هفته نامید؛ اما تیم دوم جدول هم به تلاش بازیکنان ویستا امید بسته است. مسی‌های کرمان که با یک‌امتیاز اختلاف نسبت به ملوان در رده دوم جدول قرار دارند، باید تیم خیبر را در خرم‌آباد شکست دهند و امیدوار باشند ملوان در خانه امتیاز از دست بدهد.

خیبر خرم‌آباد یکی از مدعیان صعود در این فصل بود، اما در‌نهایت از کورس عقب افتاد و در رده چهارم جدول قرار گرفت و اگر بتواند مس را شکست دهد، شانس سوم‌شدن در جدول را دارد. شاگردان فراز کمالوند در هفت بازی اخیرشان پنج برد و دو تساوی کسب کرده‌اند و انگیزه زیادی برای شکست مس کرمان دارند تا حداقل نگذارند مس کرمان در خانه قهرمان شود!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->